dinsdag 26 juli 2016

Havermoutkoekjes met kokosrasp

En weer een recept van havermoutkoekjes! Eerder heb ik al deze havermoutkoekjes gemaakt, en havermoutkoekjes met chocolade. Deze keer havermoutkoekjes met kokosrasp! Telkens wel een totaal ander recept hoor. De basis van dit recept heb ik zoals gewoonlijk ;-) van Rutger. In dit koekje komt de havermout ontzettend goed naar voren. Doordat je het koekjes op het eind door de kokosrasp rolt, proef je ook een vleugje kokos erdoor. Het klinkt gezond hè? Psst… er zit 175 gram suiker in ;-)
Over mijn ‘bakproject’ gesproken… Ik heb weer een paar nieuwe bestellingen binnen. Ik had gehoopt dat er nooit meer petitfours werden besteld, omdat ik het na die ene keer helemaal gehad had. Raad eens wat een van mijn nieuwe bestellingen is? Precies, 25 petitfours. Tsja, dat hoort er helemaal bij… Als ik dit typ wordt ik al misselijk. Dus als je een paar weken geen recept op mijn blog ziet verschijnen… Haha, nee hoor bakken blijft toch echt mijn grootste hobby. Dat proef je in deze heerlijke koekjes!

Ingrediënten voor ca. 28 koekjes:

- 175 gram havermout
- 175 gram bloem
- 175 gram bruine basterdsuiker
- 200 gram zachte boter
- 1 ei
- een snufje zout
- ½ tl zuiveringszout
- 35 gram kokosrasp

Bereiding

1. Maal de havermout fijn met een staafmixer of blender. Doe dit samen met de bloem, basterdsuiker, boter, het ei, de zout en zuiveringszout in een kom en kneed er een samenhangend deeg van. Verpak het deeg in plasticfolie en leg het minimaal een uur in de koelkast.
2. Verwarm de oven voor op 170°C en bekleed een bakplaat met bakpapier. Strooi de kokosrasp in een bakje. Maak van het deeg balletjes ter grote van een druif en rol deze door de kokosrasp. Leg de balletjes op de bakplaat en druk ze met een vork in twee richtingen plat.
3. Bak de koekjes in ca. 13 minuten gaar in de voorverwarmde oven. Laat ze afkoelen op een rooster.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen