dinsdag 16 augustus 2016

Slavinkspiesjes

Net ‘oma’s slavinken’! Ik had tot nu toe nog nooit zelfgemaakte slavinken op, maar wat zijn ze lekker! Het recept heb ik van Brenda Kookt. Af en toe zie ik er een lekker recept tussen zitten waar nog maar weinig aan te veranderen valt, vandaar. Ik ben dus de keuken ingedoken om eens lekker in die gehakt te kneden! ;-) Ja, je krijgt er wel vieze handen van! Eigenlijk is dit een heel simpel recept, geen verdere uitleg dus voor nodig.
Trouwens, deze slavinkspiesjes passen heel goed bij de bloemkoolschotel die ik pas heb gepost! Zelf heb ik ze ook allebei tegelijk op tafel gezet. Eigenlijk past dit overal bij. Als je niet veel tijd hebt kun je er natuurlijk ook gewoon slavinken van maken, geen spiesjes. Hup in de pan, en smullen!

Ingrediënten voor ca. 10 spiesjes:

- 500 gram gemengd gehakt
- 1 pakje ontbijtspek
- 1 sjalotje
- teentje knoflook
- 1 el mosterd
- scheutje koffiemelk
- 3 el paneermeel
- snufje nootmuskaat
- snufje peper
- snufje zout
- halve rode paprika
- halve gele paprika

Bereiding

1. Snijd het sjalotje en teentje knoflook in kleine stukjes. Maak de paprika’s schoon en snijd ze in stukken.
2. Meng het gehakt met het sjalotje, teentje knoflook, mosterd, koffiemelk, paneermeel, nootmuskaat, peper en zout. Kneed het goed door elkaar.
3. Verdeel het gehakt in ca. 20 kleine balletjes. Verpak deze balletjes in ontbijtspek. Pak 10 satéprikkers en prik er telkens eerst een slavinkje aan, dan 3 stukjes paprika en vervolgens weer een slavinkje.
4. Braad de slavinkspiesjes gaar in een pan met een scheutje boter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten