woensdag 21 september 2016

Marsepeinkoeken

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een recept heb gepost, maar ik heb het de laatste tijd ontzettend druk ;). School is weer begonnen, bergen huiswerk enz… Hebben jullie trouwens gehoord dat Heel Holland Bakt weer is begonnen? O, wat geniet ik ervan. Heerlijk op de bank toekijken hoe al die bakkers weer iets helemaal verprutsen of niet op tijd af hebben… De deelnemers zijn ook dit jaar weer ontzettend leuk en kunnen uiteraard goed bakken! Dus dat moet ik ook weer bijhouden… ;)
Maar goed, hier is een recept van marsepeinkoeken! Er zit dit keer geen marsepein op zoals bij cupcakes, maar het zit erin! Door het deeg van de koeken kneed je de marsepein. Erg handig natuurlijk om restjes marsepein op te maken die je nog hebt liggen. Ik was erg benieuwd toen ik deze koeken de oven inschoof, maar wat zijn ze lekker! Ze zijn lekker zoet, echt voor een marsepeinliefhebber!

Ingrediƫnten voor ca. 16 koeken:

- 250 gram zachte boter
- 100 gram marsepein
- 100 gram bruine basterdsuiker
- 250 gram bloem
- Suiker

Bereiding

1. Doe de boter in een kom en verkruimel daarboven de marsepein. Mix dit samen tot een romige massa. Voeg de bruine basterdsuiker toe en zeef de bloem erboven. Kneed dit goed door tot een gladde massa. Verpak het deeg in plasticfolie en leg het ca. 30 minuten in de diepvries.
2. Verwarm de oven voor op 150°C en bekleed een bakplaat met bakpapier.
3. Verdeel het deeg in stukken en maak er reepjes van. Druk de reepjes plat op de met bakpapier beklede bakplaat en teken er met een vork streepjes in. Bestrooi de koeken met de suiker.
4. Bak de marsepeinkoeken gaar in ca. 25 minuten in de voorverwarmde oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten